Wysłany: Śro 14:16, 24 Lis 2010 |
|
|
|
Nie odpowiedzą pisemnie, bo nie chcą żebyśmy się do tego zebrania odpowiednio przygotowali
Wolelibyśmy wiedzieć wcześniej jakie jest uzasadnienie spółdzielni. |
|
|
|
|
|
|
|
Wysłany: Czw 10:33, 25 Lis 2010 |
|
|
K&M |
|
|
|
Dołączył: 18 Paź 2007 |
Posty: 177 |
Przeczytał: 0 tematów
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Tylko pytanie ile osób będzie na tym zebraniu
Bo kogo bym nie zapytała czy wybiera sie na owe zebranie to każdy odpowiada że nie
Ktoś z Państwa z forum idzie na to zebranie?? |
|
|
|
|
Wysłany: Czw 14:14, 25 Lis 2010 |
|
|
|
K&M napisał: | Tylko pytanie ile osób będzie na tym zebraniu
Bo kogo bym nie zapytała czy wybiera sie na owe zebranie to każdy odpowiada że nie
Ktoś z Państwa z forum idzie na to zebranie?? |
Ja się waham, czy pójśc na to zebranie czy na zebranie do dziecka do szkoły... |
|
|
|
|
| | |
Wysłany: Czw 16:05, 25 Lis 2010 |
|
|
|
Witam!
Uzasadnienie Sp-ni dla rozliczeń ogrzewania i wody, które wzbudziły tyle kontrowersji, były już po krótce przedstawiane na forum. Dla przypomnienia, co do ogrzewania tak stanowi regulamin a co do wody to przyczyną jest awaria. Takie wyjaśnienie wzbudziło szereg dodatkowych, czasem bardzo szczegółowych pytań. Odpowiedź na nie wymaga przedstawienia sytuacji od strony technicznej, finansowej i prawnej. Wobec takiej złożoności problemu wydaje się, że spotkanie pozwoli na doprecyzowanie zasadniczych pytań i wyeliminowanie nieistotnych. Dlatego zachęcamy do przybycia, zwłaszcza, że będzie okazja do zadania pytań np. co z drugmi windami na II etapie, które mają być ale nie wiadomo kiedy.
Z poważaniem,
Tomasz Sobieraj
Przew RO |
|
|
|
|
Wysłany: Czw 21:31, 25 Lis 2010 |
|
|
|
Tomasz Sobieraj napisał: | Dla przypomnienia, co do ogrzewania tak stanowi regulamin |
Jeżei jest absurdalny to może trzeba pomyśleć, aby go zmienić. |
|
|
|
|
Wysłany: Pią 16:13, 26 Lis 2010 |
|
|
|
Witam!
I właśnie dyskusji m.in. na ten temat ma służyć to spotkanie, więc zachęcamy do udziału. Zwracamy jednak uwagę, że aby zmienić regulamin, potrzebne są mocne argumenty (np. interpretacje Ministerstwa czy rekomendacje Instytutów lub Stowarzyszeń zajmujących się tą problematyką). Inaczej nie da się zbić argumentacji stojącej za takim jak obecnie kształtem regulaminu.
Z poważaniem,
Tomasz Sobieraj
Przew RO |
|
|
|
|
| rozliczenie wody - lakoniczna odpowiedź spółdzielni | |
Wysłany: Sob 11:44, 27 Lis 2010 |
|
|
|
Witam ponownie .
My z u ul. Lubelskiej dostajemy już odpowiedzi w sprawie rozliczenia wody. Z jednej strony wysokie rozliczenie spółdzielnia tłumaczy tym, że w 2008!!! roku mieli "niedobory" wody administracyjnej ( podklewanie, mycie kaltek itp. ) i oczywiście awarią przyłączy wody na osiedlu skaryszewska-lubelska..
Brak odpowiedzi na to dlaczego woda jest rozliczana dopiero teraz a nie w danym okresie rozliczeniowym i jak udało się w ogóle zamknąć rok bez rozliczenia....
Brak odpowiedzi dlaczego koszty nie są podzielone na wszystkich mieszkańców po równo ( jedni nie mają wcale , inni po 100 metrów )
Brak odpowiedzi co spółdzielnia rozumie pod pojęciem "nieudostepnienie lokalu" co odczytu..
Z informacji z wodociągów wiemy, że NIEODNOTOWANO żadnego ubytku wody. Jeśli spółdzielnia twierdzi inaczej musi przedstawić protokół potwierdzający taką usterkę i co najważniejsze DOKŁADNE ODCZYTY ile wody wtedy wyciekło.
Sprawą spółdzielni staram się zainteresować ogólnopolskie media.
Pozdrawiam. |
|
|
|
|
| Re: Wczorajsze zebranie z prezesem | |
Wysłany: Pią 14:07, 03 Gru 2010 PRZENIESIONY Śro 21:39, 08 Gru 2010 |
|
|
|
Mi się udało policzyć na podstawie podanych na zebraniu danych (15000 m3 wyciekło, 50m3 ma zbiornik, napełnia się 2 dni), że "awaria" trwała nieprzerwanie prawie 2 lata...
Bo poza tym to spotkanie chyba nie miało niczego załatwić. Zarząd ma się świetnie a my mamy płacić i się nie burzyć. |
|
|
|
|
| Re: Wczorajsze zebranie z prezesem | |
Wysłany: Pią 22:06, 03 Gru 2010 PRZENIESIONY Śro 21:39, 08 Gru 2010 |
|
|
Prascovia |
|
|
|
Dołączył: 17 Wrz 2007 |
Posty: 347 |
Przeczytał: 0 tematów
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Ostatnio zmieniony przez Prascovia dnia Wto 20:19, 14 Gru 2010, w całości zmieniany 1 raz
|
|
|
|
| | |
Wysłany: Wto 17:45, 07 Gru 2010 PRZENIESIONY Śro 21:40, 08 Gru 2010 |
|
|
|
Witam!
Przepraszam, ale rzeczywiście początkowo błędnie poinformowałem, że awaria wody, której kosztami zostaliśmy obciążeni, miała miejsce w 2007 roku, podczas gdy w rzeczywistości miało to miejsce w III i IV kwartale 2008 roku.
Ponieważ, nie wszyscy byli obecni na zebraniu, poniżej garść informacji uzyskanych w tej sprawie od Spółdzielni.
Pobór wody przez budynek Stryjeńskich 19 dla mieszkań i na tzw. cele ogólne (techniczne, gospodarcze itp.), w latach 2006-2009 to około 55-57 tys m3 rocznie, przy czym w roku 2008 pobór ten wzrósł do 71 tys. m3. Gdyby owe dodatkowe około 15 tys. m3, wynikających głównie z awarii, wypływało w ciągu 2 czy 3 lat, mogłoby zostać niezauważone – złożono by to na karb rocznych wahań. Awaria, która się wydarzyła, polegała na zablokowaniu się zaworu doprowadzającego wodę do zbiornika i przelewanie się nadwyżek do kanalizacji – nie było widać wycieku/nic nie zostało zalane. Niestety, ale zbiornik nie był wyposażony ani w licznik ani w sygnalizację położenia zaworu – otwarty/zamknięty. Sam zbiornik o pojemności 55,5 m3, służy do zasilania pod wysokim ciśnieniem hydrantów na klatkach z wydajnością rzędu 0,01 m3/sek i tak powinien być zasilany. Można, więc oszacować, że napełnienie zbiornika trwa około 1,5 godz. a wypływ 15 tys. m3 około 17 dób. Zbiornik ten nie ma nic wspólnego z tryskaczami w garażu na I etapie (zasilane bezpośrednio z miasta), czy wentylatorami w garażu na II etapie, na które to tematy zeszła dyskusja na zebraniu. Również wspomniana na zebraniu firma nie zajmuje się obsługą zbiornika, który uległ awarii, a m.in. w/w tryskaczami i wentylatorami. Natomiast sam zbiornik jest kontrolowany raz w roku pod względem technicznym. Dla uspokojenia, po awarii, zbiornik został zmodernizowany tak, aby sytuacja taka już się nie powtórzyła.
Zweryfikowanie powyższych faktów, jak i innych informacji, jakie pojawiły się na zebraniu, czy to ze strony Spółdzielni, czy to ze strony Mieszkańców, nie jest łatwe, ani na zebraniu, ani w internecie. Oczywiście każdy ma ustawowe prawo zwrócić się do prokuratury/sądu, ale ma również statutowe prawo zwrócić się do Komisji Rewizyjnej i obecnie tą drogą będzie działała Rada Osiedla.
Z poważaniem,
Tomasz Sobieraj
Przew. RO |
|
|
|
|
| | |
Wysłany: Śro 11:46, 08 Gru 2010 PRZENIESIONY Śro 21:40, 08 Gru 2010 |
|
|
Prascovia |
|
|
|
Dołączył: 17 Wrz 2007 |
Posty: 347 |
Przeczytał: 0 tematów
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
[img] :arrow: [/img][/list] |
|
Ostatnio zmieniony przez Prascovia dnia Wto 20:16, 14 Gru 2010, w całości zmieniany 2 razy
|
|
|
|
Wysłany: Śro 15:20, 08 Gru 2010 PRZENIESIONY Śro 21:41, 08 Gru 2010 |
|
|
K&M |
|
|
|
Dołączył: 18 Paź 2007 |
Posty: 177 |
Przeczytał: 0 tematów
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Prascovia zgadzam się z Tobą i cieszę się że nie dasz sobie w kaszę dmuchać
Powiem Ci ze tak fajnie napisałaś że się aż uśmiałam |
|
|
|
|
| awaria wody... | |
Wysłany: Śro 17:03, 08 Gru 2010 PRZENIESIONY Śro 21:42, 08 Gru 2010 |
|
|
|
Witam ponownie ,
U nas ta " awaria" nosi inną nazwę. U nas jest to awaria przyłączy wody, mająca miejsce aż 4 krotnie przez okres 5 kwartałów ! ! !
Dokładnie brzmi to tak :
"
.....Zgodnie z Uchwałą Zarządu Nr. 18 z dnia 31.03.2010 r oraz Regulaminem określającym zasady rozliczenia przychodów i kosztów Spółdzielni w zakresie gospodarki zasobem mieszkaniowym oraz zasady ustalania opłat za lokale w Spółdzielni Mieszkaniowej PAX, zostały rozliczone niedobory wody za okres od IV kwartału 2008r - IV kwartału 2009r. Na kwotę 102.315.00 zł stanowiącą wartość niedoborów, składa się woda administracyjna zużyta na podlewanie zieleni, mycie klatek schodowych.Jednak przeważającą część tej kwoty stanowią straty wody wynikające z awarii przyłączy wody na osiedlu Skaryszewska-Lubelska, mające miejsce aż czterokrotnie w okresie w/wym pięciu kwartałów.
Sposób podziału niedoborów został następująco:
1.kwota 51.157,50 ( połowa kwoty niedoborów ) została rozliczona na wszystkich mieszkańców budynków Lubelska 5/7, 17,21 i Zamoyskiego 47a,47,45a,49,51a i 53 tj. 55,91 zł na osobę.
2. drugą połowę kwoty niedoboru ( 51.157.50 zł ) rozliczono na osoby, które w 2009 nie udostępniły swoich lokali celem odczytu wodomierzy.
Nie jest to jednoznaczne z brakiem rozliczenia indywidualnego zużycia wody w tym okresie. Jest to określony w Regulaminie tryb rozliczenia różnicy między wskazanymi wodomierza głównego budynku a sumą wskazań indywidualnych wodomierzy w budynku, która jest rozliczana na poszczególne lokale proporcjonalnie do liczby osób zgłoszonych jako zamieszkałe w lokalu..."
Ręce opadają....Przypominam, że są u nas mieszkania, gdzie dopisano po 100 metrów ,a jak się okazało jest i mieszkanie gdzie dopisano 300 metrów sześciennych ( bo było niezamieszkałe )...
Wodociągi usterki nie potwierdzają... |
|
|
|
|
| | |
Wysłany: Wto 22:11, 14 Gru 2010 |
|
|
K&M |
|
|
|
Dołączył: 18 Paź 2007 |
Posty: 177 |
Przeczytał: 0 tematów
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Prascovia co się stało z Twoimi postami??
Dzisiaj w skrzynce miałam duplikat rozliczenia wody, na którym nadal widnieje "woda na cele ogólne".
Czyli spółdzielnia nadal upiera się że owa awaria miała miejsce i że nikt inny jak tylko mieszkańcy muszą za to zapłacić?? |
|
|
|
|
Wysłany: Śro 14:07, 15 Gru 2010 |
|
|
Prascovia |
|
|
|
Dołączył: 17 Wrz 2007 |
Posty: 347 |
Przeczytał: 0 tematów
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
K&M napisał: | Prascovia co się stało z Twoimi postami?? :roll: :roll:
:evil: :evil: |
A po co mam pisać, jak nikt mi nawet nie chce odpowiedzieć, czy dostał pisemną odpowiedź ze spółdzielni w spr. rozl. wody, czy nie. |
|
|
|
|
|